Kūrybinis emocijų pažinimo užsiėmimas ”Augink sparnus kaip drugelis”
Susipažinimas su emocijomis vyksta patyriminiu būdu – kuriant portretus iš molio, žaidžiant komandinius žaidimus, išjaučiant emocijas veidu, kūnu, garsu, per muziką, per jausmą, per lytėjimą, gyvenimiškus pavyzdžius, mokantis jas nukreipti tinkama linkme, susikurti norimą nuotaiką, žaidžiant dėmesio sutelkimo žaidimus.
Visų šių eukacijos metu patirtų praktikų dėka, didėja emocinis intelektas, susitelkimas, žmogus nurimsta, atsiplaiduoja, tuo pačiu stiprėja ir draugystė, kuriamas tarpusavio ryšys tarp vaikų, tarp vaiko ir mokytojo, generuojama gera nuotaika. Edukacija užbaigiama atpalaiduojančia veikla – iš modernaus šilkinio molio sukuriant portretą su pasirinkta emocija, daugiau dėmesio skiriant jos vaizdavimui kūne.
Portrertas vaikams lieka kaip prisiminimas ir įprasminimas to, ko jie išmoko.
Edukacijas emociniam socialiniam pažinimui pradėjau kurti prieš 6 metus savo sūnaus dėka. Būtent jam buvo labai sunku prisitaikyti mokykloje, įžengus į pirmą klasę sunkiu mums abiems gyvenimo etapu, būnant emocinio vandenyno bangos viršūnėje.Edukacijos metams bėgant tobulėjo, į jas įtraukiau daug komandinių žaidimų, pastebėjusi vaikų susidomėjimą, apie emocijas pradėjau kalbėti vaikų ypač mėgiama kalba – per kūrybines veiklas. Pastebėjau, kad mano kurtos edukacijos naudingos ne tik vaikams, bet ir mokytojams, ypatingai metų pradžioje, kai vaikai grįžta atitolę ne tik nuo mokysmosi proceso, bet ir vieni nuo kitų, kai jiems ypatingai sunku ilgesniam laikui sutelkti dėmesį.
Džiaugiuosi savo kurtą edukacija ne tik padėjusi savo sūnui, bet surengusi ją ir daugelyje mokyklų, per karantiną pavyko ją pritaikyti organizuojant ir nuotoliniu būdu, o jau vasarą grįžau vesti edukacijas gyvai.
„Augink sparnus kaip drugelis”: „jeigu nori skristi, turi kantriai pats auginti savo sparnus!“ – jei galėtų kalbėti žmonių kalba, pasakytų suaugęs drugelis. Vikšras negali skristi bet jis žino, kad ateityje tikrai skris – reikia laiko. Susisukęs kokone jis pats vienas kantriai augina savo sparnus. Ir niekas negali paskubinti šio proceso, jei įsikiš, netgi norėdamas padėti – vikšro svajonę pavers gražių, tačiau silpnų sparnų išsipildymu, nes jis negalės skristi.
Vaikas, kaip tas drugelio vikšras, sulig kiekviena diena augina sparnus ir ruošiasi įdomiam gyvenimo skrydžiui. Edukacijos metu sparnus auginsime per savo ir draugų emocijų pažinimą.
Edukacijos metu, per emocijų pažinimą, padėsiu auginti vaikams sparnus:
- Komandinių žaidimų pagalba mokysimės pažinti nerimą ir pyktį, kitas nemalonias emocijas.
- Mokysimės emocijas keisti, išlieti, nukreipti mums naudingu keliu, jas išreikšti tinkamais žodžiais.
- Iš modernaus šilkinio molio lipdysime portretus, juos prakalbinsime.
- Atliksime fizinius pratimus, mažinančius įtampą, skatinančius dėmesio koncentraciją.
- Mokysimės priimti ir sakyti komplimentus.
Rekomenduojamas amžius – nuo 7 m iki 99 🙂 Tinka vaikams ir suaugusiems, adaptuojama, žinant dalyvių amžių. Edukacijos kaina susitinkant gyvai mūsų arba Jūsų vietoje Vilniuje nuo 220 eur. Kituose miestuose susidarius ne mažiau kaip 3 užsiėmimams. Susisiekti el.p. filsomai@gmail.com, www.filsoma.lt, daugiau apie tai : https://filsoma.lt/augink-sparnus-kaip-drugelis
Autorė :
Inga Sosnovska, EI bendruomenės sertifikuota emocinio intelekto instruktorė, dėmesingumo trenerė.
•UAB „Janida” ugdomųjų ir terapinių žaislų – kūrėja, „Svajonių terasų” kūrėja.
• Edukacinių programų vaikams ir pedagogams autorė.
Susisiekti el.p. filsomai@gmail.com, www.filsoma.lt
STEAM gamtoje – vabzdžio roboto kūryba
Šių edukacinių dirbtuvių metu (ikimokyklinio bei pradinio ugdymo) vaikai sužinos apie antrinių žaliavų svarbą ir panaudojimo galimybes. Taip pat gebės kūrybiškai kurti, judėti ir kvėpuoti. Panaudodami antrines žaliavas, vibruojančius motoriukus ir augalus, vaikai kurs išmanius vabzdžius ir vabalus. Po kūrybinių veiklų mažieji atradėjai kurs savo spalvotiems kūriniams užduotis bei ieškos paslėptų užduočių po QR kodu.
- Interaktyvus prisistatymas roboto vardu
- Antrinių žaliavų panaudojimas
- Kūrybinių galių stiprinimas, kuriant judančio roboto maketą, panaudojant gyvų augalų detales (medžių šakeles, žieve ir kt.)
- Augalų ir vabalų ypatybės
- Augalų kvėpavimo pratimai atsipalaidavimui
- Aktyvūs žaidimai su robotu
- Išmanus vabalo roboto kūrimas, naudojant augalų detales ir antrines žaliavas, elektronines priemones
- Kūrybiškumo užduotis su vabalais
- Augalų paieška ir atradimai Lietuvos žemėlapyje panaudojat QR kodus
Edukacijos autorė: Daiva Gerdzevičienė
Vedu patyriminius seminarus ir edukacines dirbtuves vaikams ir pedagogams. Vadovauju 12 darbuotojų kolektyvui ir padedu jiems kūrybingai organizuoti veiklas. Dalyvauju tarptautiniuose projektuose, vedu jogos užsiėmimus vaikams bei užsiėmimus su moliu.
Edukacijos kaina Vilniuje – 250 Eur, galiu vesti edukacijas pirmadieniais nuo 13 val.
Susisiekti el.p. filsomai@gmail.com, www.filsoma.lt, daugiau apie tai : https://filsoma.lt/vabzdzio-roboto-kuryba
Emocijų pažinimas per kvapą
Edukacijos metu įvairaus amžiaus vaikus ir suaugusius su emocijomis supažindinsine kvapų pagalba.
Uosime, gaminsime kartu kvapus, kurie ramina, mažina įtampą ir padeda išlaikyti dėmesį – padeda subalansuoti emocijas.
Kartu su aroma praktike Monika, iš eterinių aliejų susikursime kvapus naudoti klasėje emocijų keitimui – džiaugsmo kvapą, motyvacijos, ramybės kvapą. Kvapai liks Jūsų klasei, juos galėsite naudoti toliau emocijų stabilizavimui.
Bendraudami gyvai mokysimės pažinti, pripažinti savo emocijas:
Kam reikalinga baimė? Kaip į tai reaguoja mūsų kūnas? Kada baimės reikia, o kada ją galima pakeisti mums malonesne emocija.
Edukacijos autorės: Monika Kojelavičė, Doterra sveikatingumo konsultantė, aroma praktikė.
Ir Inga Sosnovska, ISEI bendruomenės sertifikuota emocinio intelekto instruktorė, dėmesingumo trenerė, UAB „Janida” ugdomųjų ir terapinių žaislų – kūrėja, „Svajonių terasų” kūrėja, edukacinių programų vaikams autorė.
Edukacijos kaina – 220 eur, edukacija gali vykti Jūsų patalpose Vilniuje, arba mūsų patalpose – Rokantiškių sodų terasose, Vilniuje. Galimas atvykimas ir kituose miestuose, tuomet pridedama kuro priemoka. Vykstame į mokyklas užsakant ne mažiau kaip 3 edukacijas vienai dienai.
Susisiekti el.p. filsomai@gmail.com, www.filsoma.lt
Daugiau apie tai: https://filsoma.lt/balansuojancio–kvapo-gamyba
Meninis užsiėmimas smegenų mankštai
Koks svarbus yra kvėpavimas, žmogus suvokia tik tuomet, kuomet jam uždengiama burna ir nosįs bent 30 sekundžių. Kvėpavimo modelis daro įtaką žmogaus laikysenai, plaučių ventiliacijai ir kraujotakai, o taip pat ir darbo efektyvumui.
Susijaudinus, patiriant įtampą, daug greičiau galima nurimti, pasitelkus taisyklingą kvėpavimą. Įkvepiant į plaučius patenka oras, per plaučius, tekėdamas kraujas iš oro pasisavina deguonį, kuris nunešamas į smegenis. Ramus, gilus kvėpavimas padeda sureguliuoti nervų sistemos veiklą. Taisyklingas kvėpavimas taip pat efektyvina ir smegenų darbą, padeda sutelkti dėmesį.
Užsiėmimo metu, žaismingu būdu pristatysime net keletą atpalaiduojančių kvėpavio pratimų smegenų mankštai, o vieną iš jų panaudosime tapymui, taip , stabdydami iškvėpimą tapant, ne tik pageriname deguonies pasisavinimą plaučių kraujagyslėmis, stiprinsime plaučių tonusą, bet taip sukursime nuostabų žydinčio medžio paveikslą.
Po meditatyvinio tapymo juntamas gilus atsipalaidavimas, minčių nuraminimas ir pasitenkinimas ne tik procesu, bet ir rezultatu, suaktyvinamas darbingumas. Šia technika atlikti darbai visada džiugina akį.
Užsiėmimų trukmė 1-2 ak.val. (pasirinktinai).
Užsiėmimo kaina Vilniuje nuo 220 eur. Rekomenduojama amžiaus grupė – nuo 6 iki 99 metų amžiaus.
Užsiėmimas gali vykti Jūsų įstaigoje suderintu laiku Jūsų patalpose Vilniuje arba mūsų patalpose Vilniuje- Rokantiškių sodų terasose arba žiemos sode Vilniuje (jei užsiėmimas vyktų žiemos sodo patalpose, prie edukacijos kainos papildomai prisideda 90 eur).
Veiklos autorė: Giedrė Sunklodaitė, stovyklų vaikams organizatorė, meninio ugdymo mokytoja, profesionali drabužių dizainerė.
Susisiekti el.p. filsomai@gmail.com, www.filsoma.lt , daugiau apie tai : https://filsoma.lt/sakuros-medzio-tapymas